RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Przedszkola Nr 4 w Wołowie
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 16.30
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3- i 4-letnich | |
6.00-8.00
(60 min.) |
· Schodzenie się dzieci do przedszkola.
· Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. · Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. · Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. · Czynności higieniczne. |
8.00-8.30
(30 min.) |
· Zabawy zgodnie zainteresowań dzieci.
· Zabawy swobodne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Czynności opiekuńcze, czynności samoobsługowe. · Ćwiczenia poranne. · Prace porządkowe. |
8.30-9.00
(30 min.) |
· Przygotowanie do śniadania.
· Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.00 – 9.30
(30 min)
|
· Zajęcia dydaktyczne zorganizowane z całą grupą,
· różnorodne propozycje zajęć i zabaw rozwijających twórczą aktywność dzieci, · zajęcia z nauczycielem i instruktorami · Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i zgodnie z zatwierdzonym programem wychowania przedszkolnego; · wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie zajęć wychowawczo – dydaktycznych wynikających z planów pracy. |
9.30 – 10.00
(30 min.) |
· Zabawy swobodne dzieci;
· zabawy tematyczne, konstrukcyjne, rysowanie itp. |
10.00-11.00
(60 min.) |
· zajęcia z j. angielskiego, zajęcia z rytmiki, tańce itp.(zależnie od grafiku zajęć tygodniowych)
· W zależności od pogody, spacery, wycieczki, · gry i zabawy w terenie, zabawy relaksacyjne. · Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
|
11.00-12.00
(60 min) |
· Czynności opiekuńcze, czynności samoobsługowe, czynności porządkowe, zabiegi higieniczne, samoobsługowe;
· II Śniadanie |
12.00-13.00
(60 min.) |
· Odpoczynek i relaksacja dzieci na leżakach
· słuchanie bajek, czytanie książek przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zajęcia relaksacyjno-wyciszające
|
13.00-13.30
(30 min.) |
· zabiegi higieniczne, czynności porządkowe, samoobsługowe,
· Obiad, · wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, zachowanie prawidłowej postawy przy stole, posługiwanie się sztućcami, kształtowanie nawyków żywieniowych;
|
13.30-14.30
(60 min.) |
· Odpoczynek przy muzyce, słuchanie bajek.
· Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. |
14.30-15.00
(30 min.) |
· praca indywidualna, ćwiczenia o charakterze relaksacyjnym,
· Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. · rozmowy wychowawcze, zajęcia dodatkowe, · prace porządkowe, zabawy dowolne.
|
15.00-16.30
(90 min.) |
· Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
· Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. · Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem. · Czytanie fragmentów książek. · Ćwiczenia grafomotoryczne. · Prace porządkowe w sali i w szafkach indywidualnych dzieci. · Rozchodzenie się dzieci do domu; Grupy zbiorcze. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5- i 6-letnich | |
6.00-8.00
(60 min.) |
· Schodzenie się dzieci do przedszkola.
· Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci · Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. · Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. · Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. · Czynności higieniczne. |
8.00-8.30
(30 min.)
|
· Zabawy zgodnie zainteresowań dzieci.
· Zabawy swobodne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Czynności opiekuńcze, czynności samoobsługowe. · Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe · Prace porządkowe. |
8.30-9.00
(30 min.)
|
· Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne
· Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.00– 10.00
(60 min.) |
· Zajęcia dydaktyczne zorganizowane z całą grupą,
· różnorodne propozycje zajęć i zabaw rozwijających twórczą aktywność dzieci, · zajęcia z nauczycielem i instruktorami · Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i zgodnie z zatwierdzonym programem wychowania przedszkolnego; · wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie zajęć wychowawczo – dydaktycznych wynikających z planów pracy.
|
10.00 -11.00
(60 min.) |
· W zależności od pogody, spacery, wycieczki, gry i zabawy w terenie,
· zabawy relaksacyjne. · Zabawy w ogrodzie przedszkolnym · Obserwacje przyrodnicze, · Prace porządkowe i ogrodnicze. · Zajęcia dodatkowe
|
11.00-11.30
(30 min.) |
· II Śniadanie,
· doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, · wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych
|
11.30-12.30
(60 min.) |
· Zabawy swobodne dzieci,
· Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. · Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu prowadzone według wybranego programu nauczania. · Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. · Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. |
12.30-13.00
(30 min.) |
· Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, plastyczne, muzyczne, teatralne itp.
· Praca w grupach, · praca indywidualna, · dodatkowa praca z dziećmi, zabawy dowolne. · Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
13.00-13.30
(30 min.) |
· Czynności higieniczne.
· Przygotowanie do obiadu. · Obiad – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
13.30-14.30
(60 min.)
|
· Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.
· Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. · Zajęcia dodatkowe |
14.30-15.00
(30 min.)
|
· Spontaniczne zabawy, gry dydaktyczne, stolikowe,
· praca indywidualna, · ćwiczenia o charakterze relaksacyjnym, · zabawy na świeżym powietrzu, · rozmowy wychowawcze, · zajęcia dodatkowe, prace porządkowe, zabawy dowolne. |
15.00-16.30
(90 min.)
|
· Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
· Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. · Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem. · Czytanie fragmentów książek. · Ćwiczenia grafomotoryczne. · Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. · Rozchodzenie się dzieci; Grupy zbiorcze |
UWAGA:
W okresie zimowym, ze względu na panujące warunki atmosferyczne pobyt dzieci na powietrzu może ulec skróceniu.
Rozkład dnia może nieznacznie ulec zmianie w zależności od organizowanych imprez/wydarzeń przedszkolnych.