Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ” Sensoryczna Tęcza ”
Autor projektu: Karolina Hirsz
Projekt realizowany jest w grupie ” Pszczółki ”
Koordynator projektu: Aleksandra Borzyńska
Główne założenia:
Najważniejszym założeniem projektu jest nauka kolorów poprzez zabawy sensoryczne. Zabawy w projekcie mają pomóc dzieciom odnaleźć się w świecie barw i doznań sensorycznych. Nauczanie wielozmysłowe jest w tym przypadku, najlepszą formą ich zapamiętania i przede wszystkim jest to wspaniała zabawa.
Cel ogólny:
– wspierania rozwoju dziecka poprzez działania z zakresu stymulacji sensorycznej;
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów;
Cele szczegółowe:
– kształtowanie psychomotoryki i sprawności manualnej;
– kształtowanie świadomości własnego ciała;
– rozwijanie mowy;
– rozwijanie wszystkich zmysłów, a w szczególności zmysłu dotyk, wzroku, smaku i równowagi;
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów tj. żółty, pomarańczowy, brązowy, niebieski, biały, czerwony, zielony, różowy, fioletowy i czarny;
– współpraca z rówieśnikami;
– zaspokajanie ciekawości poznawczej;
– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę – kolor;
– kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania;
– wzbogacanie słownictwa dzieci;
– rozwijanie wyobraźni;
– propagowanie czytelnictwa i rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;
– stworzenie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy.