Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe uczucia Gucia” w grupie „Biedronek”
Projekt jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami.
Podstawowym założeniem projektu jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
Autor:
Koordynatorzy projektu w przedszkolu: Agnieszka Juścińska-Sielicka, Joanna Kwapisz
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
- Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci;
- Zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji;
- Wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.
CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
- Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
- Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
- Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
- Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.;
- Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
- Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań,
- Zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
- Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych,
- Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
- Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
- Wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz
opiekuńczych, - Stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.